Kleding en schoenen

In onderstaand overzicht staat per onderwerp en per indicatie aangegeven wie wat betaalt.

Kleding & schoenen Cliënt
Begeleiding bij aanschaf kleding & schoenen SWZ zorg
Kleding merken/labellen Cliënt
Wassen & stomen Cliënt
Handdoeken & bedlinnen SWZ zorg

 

Kleding & schoenen Cliënt
Begeleiding bij aanschaf kleding & schoenen SWZ zorg
Kleding merken/labellen Cliënt
Wassen & stomen Cliënt
Handdoeken & bedlinnen SWZ zorg

 

Aanschaf kleding en schoenen
Je bent zelf verantwoordelijk voor het kopen van kleding en schoenen. Kun je door jouw beperking niet zelf kleding of schoenen kopen? Dan zal SWZ zorg je daarbij helpen. We vragen eerst of jouw familie of vrienden kunnen helpen. Is dat niet mogelijk? Dan helpt SWZ zorg je hierbij en spreek je samen met je persoonlijk begeleider af op welke manier we dat doen.

Kleding merken/labelen
Als je op een locatie van SWZ zorg woont dan adviseert SWZ zorg, om al je kledingstukken te merken/labelen. SWZ zorg is niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte kledingstukken die niet gelabeld zijn. Je betaalt zelf de kosten van de labels.

Kleding wassen & stomen
Je bent zelf verantwoordelijk voor het wassen, strijken en stomen van je kleding. Je kan hiervoor gebruikmaken van een wasserij die door SWZ zorg ingezet wordt (SWZ zorg kan je hierbij adviseren). De kosten hiervan betaal je zelf.

Als je kleding extra vaak gewassen moet worden (meer dan 1x per dag) door een medische aandoening (bijv. een overvloed aan speeksel) dan vergoedt SWZ zorg deze extra waskosten. De persoonlijk begeleider kijkt of je hiervoor in aanmerking komt. Je betaalt in dat geval een vast bedrag per maand voor het wassen van je persoonlijke was en SWZ zorg vergoedt het overige bedrag. Dit vaste bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd.

Handdoeken en bedlinnen
SWZ zorg draagt zorg voor handdoeken en bedlinnen inclusief wasbare dekbedden, en het wassen ervan. Als je ervoor kiest om je eigen handdoeken, dekbed en bedlinnen te gebruiken, dan ben je er ook zelf verantwoordelijk voor dat deze gewassen en in de kast gelegd worden. Je moet het bed ook zelf of met je familie opmaken en verschonen. 

 

Wil je meer weten?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder. We zijn bereikbaar tussen 08.30 – 17.00 uur.